Monday 5 January 2009

CoCo-kehilangan yang tiada ganti part 2

********








faiez haliem (5/29/2008 12:58:00 PM): haha amacam bro..faiez haliem (5/29/2008 12:58:08 PM): mahu kucing?imuttt bangett.......-------->
YM pertama faiz send kat aku,bgtau ada kucing parsi org jual dekat UKRIDA Kampus 1....

faiez haliem (6/2/2008 5:05:59 PM): jage torres tau..--->Lepas sehari aku ambil Torres kt umah dia

"Coco,sedap nama tu"..aku kata kt Faiz lepas dia namakan kitten yang dia baru beli sekali dengan Torres..."Nama kucing aku plak Torres,tp xtau la betina ke jantan"...

"Banyaknye kena beli barang kucing Parsi ni Firdaus",kata Faiz kat aku lagi...aku pun kata"A'ah,mmg byk kena blanje,pasir,makanan,dorg ni bukan mcm kucing biasa,manja sket"

"Dia x pandai lagi la guna pasir,Firdaus,smlm jer dh kencing atas tilam aku",kata Faiz tentang Coco yang baru belajar nak guna pasir...

"Kalau balik Malaysia nanti aku nak bawak Coco skali,aku xleh dah nk brpisah dengan dia,manja kat aku",kata Faiz after 4 bulan pelihara Coco..

"Aku x bawak Coco,dia datang sini x main pun","Aku ingat nak jodohkan Coco ngan Mozi,tapi Mozi plak xleh nak adapt","Aku ingatkan dulu pak tu mintak 150ribu untuk Coco,tapi rupanya 1.5 juta..hahahaha",kata Faiz lagi....."Aku pun nanti impian aku nak cari kucing cm Coco,comel,Seal Point Persian"kata aku---->dialog tentang Coco malam tadi sebelum Faiz balik untuk terima berita perginya Coco untuk selamanya.....

Hari ini,5 januari,aku menangisi pemergian Coco yang aku dh anggap mcm anak sedara sendiri...Coco yang kitorg beli sekali dengan Torres secara x langsung jadikan aku and Faiz kompak dalam banyak hal dan saling nasihat menasihati and sharing tips dalam pemeliharaan kucing ni...

6 bulan jer sempat main dengan kitorg,aku jer dh nangis 2 kali pagi ni ingatkan CoCo,ape lagi Faiz yang sebagai bapa angkat,hari2 mengadap kerenah Coco yang manja dan lincah...

Sebelum ni aku gelak jer bila sepupu aku bagitau,jiran dia nangis giler2 bila kucing Parsi dia kena langgar kereta...X Sangka,hal yang sama terjadi kt kawan aku,tapi aku dah nangis,xtau la kalau kucing aku sendiri yang pergi...





Tiada lagi sahutan Coco kalau aku mengiau kat dia,tiada lagi teman kejar2 Torres,tiada lagi si Seal Point yang manja dengan Khairil(bapa angkat dia,aku kata),Tiada lagi si ekor tebal yang aktif kalau aku main2 dengan lidi...

Mungkin ada hikmahnya,kehadiran Coco selama 6 bulan jadi bumbu kehidupan,satu hal yang dapat menenangkan perasaan kita semua saat tension dengan exam,ada si comel2 ini yang sanggup menjadi penghibur...

Allah tarik CoCo dari kehidupan kita mungkin kerana kita leka,atau mungkin sebagai ujian kecil dan peringatan bahawa,bila2 saja kita juga boleh ditarik nyawa sedemikian rupa,tanpa amaran atau ramalan..
Aku xtau kalau kucing atau binatang2 lain akan ada syurga sendiri,mungkin saja xde sebab x pernah dimention dalam hadith atau Al-Kitab..
.
Tapi aku harap Faiz sabar dalam hadapi ujian ni...Semoga akan ada pengganti dalam hidup Faiz nanti yang akan mewarnai lai Pelangi Hidup Faiz...

Thank you Coco for the memmories.....We love you...
(April 2008-January 2009)

2 comments:

Anonymous said...

Memang dah nak jadi cite kan..Selalu dia usung je anak dia tu kehulu hilir..
RIP Coco..Semua pun sayang Coco.
Korang jaga Torres, Bombom n Noey lek lok..

faiz halim said...

ha btol..jage diorang baik2..amik pengajaran.. and btol gak.. Allah nak tunjuk mati itu benar.. and kita kne bersedia.. cuak bile aku fikir balik bertama unexpected nye benda ni terjadi. bersedialah kita semua.

p/s:hehe xsangke..aku nangis! malu gak..tp xle tahan.. haihh syg kucing dia khas.. bkn mcm syg mak ayah or syg awek..hmm..

Counters
Disney Store Catalog